Designed by Sam Gensburg United States

Opakowania piwa nie muszą odwoływać się do standardowych skojarzeń z branżą piwowarską, pochodzeniem, naturą czy lokalną tradycją…
Przedstawiamy najbardziej innowacyjne i inspirujące projekty, wychodzące znacznie poza to co najczęściej widzimy na polskiej półce, wyróżniające się pomysłem, designem, różnorodnością kształtów, niezwykłych wytłoczeń, specyficznych kolorów, które wyróżniają i komunikują pozycję marki.

 

 

1. Zaprojektowane przez Client Niagara Oast House Brewers – Kanada

Nietypowy projekt przedstawia wizerunek rodzinnego domu autora, co daje unikalny i jednocześnie praktyczny efekt. Etykieta i opakowanie ma kojarzyć się klientowi z klimatem wiejskiego życia oraz relaksem w słoneczny upalny dzień.

1

2. Zaprojektowane przez Kevin Harald Campean – Węgry

Projekt oddaje męską markę siły i władzy. Symbolika minimalistycznego designu może kojarzyć się kontrowersyjnie z agresją i filmami akcji. Nietypowo wytłoczona szyjka butelki daje przy tym wygodny uchwyt.

2

3. Zaprojektowane przez Brigid Eduarte - kraj – Stany Zjednoczone

Tate's to piwo korzenne, stąd też autor zaczerpnął inspirację na design etykiety jak i opakowania.

3

 

4. Zaprojektowane przez Dutch Desing House - kraj – Rosja

Hamowinki jest jedną z najstarszych marek piw w Rosji. Autor został poproszony o stworzenie nowczesnego a zarazem niepowtarzalnego desingu dla marki oraz jej ubarwnienie. Postanowił wprowadzić na rynek stare zapomniane już butelki w kształce stożkowym, które były stosowane w ubiegłym wieku. Złocenie jakie zastosował w etykiecie nadaje szyku i elegancji a zarazem wrażenia niepowtarzalnego smaku.

 

1hahaha

5. Zaprojektowane przez Andrew Herwig – Stany Zjednoczone

Captain Ahab jest oparty na klasycznym amerykańskim charakterze. Etykieta ma szorstkie przygaszone kolory. Ukazany jest portret kapitana i jego ciężka praca na głębokich morzach i oceanach.

 5

6. Zaprojektowane przez Kate Allaire – Stany Zjednoczone

Jest to ekskluzywne smakowe piwo wydawane tylko na przyjęciach w Białym Domu. Jego butelka ma ukazywać chłód, a kolor – smak owoców. Minimalistyczny wygląd sprawia, że zawartość w butelce ma czysty smak.

 6

7. Zaprojektowane przez Wonchan Lee – Australia

Opakowanie to jest lżejsze od butelek czy puszek oraz ekonomiczne, ma swoją zaletę w kosztach jak i w transporcie. Ma także ukryty głęboki sens, gdyż opakowanie przypomina "kroplówkę" – piwo to także silny uzależniający napój który może spowodować skrócenie ludzkiego życia.

8

8. Zaprojektowane przez Svoe Mnenie – Rosja

Nowoczesny projekt przedstawiający szklankę piwa. Autor chciał podkreślić zarówno ideę świeżego piwa z beczki jak i charakter baru. Butelko-szklanka może być wielokrotnie używana.
1

 

9. Zaprojektowane przez Ivan Maximov – Rosja

Projekt tej marki został stworzony dla Mug Pub. Jest to duża sieć pubów piłkarskich w Moskwie. Puby te warzą własne piwo i z ostrożności na atmosferę jaka panuje podczas meczu stworzyli termiczny kubek zamiast typowego kufla. Kubek ten ma naklejone wieczko, na którym opisany jest rodzaj piwa.

11

10. Zaprojektowane przez Brand Packaging Location – Kanada

Głównym założeniem autora było stworzenie śmiałego a zarazem nowoczesnego wyglądu butelki piwa. Zastosowane środki to prostota i minimalizm a jednocześnie szykowność i elegancja. Jego inspiracją było rzemiosło oraz drzewo dąb które przynosi odświeżającą perspektywę i jednocześnie siłę i energię.

12

11. Zaprojektowane przez Sam Gensburg – Stany Zjednoczone

Jest to 6-pak, który w jednej chwili staję się ksylofonem ze szkła. W przypadku korzystania z dwóch 6-paków można uzyskać pełną orkiestrę. Do każdego opakowania przymocowane są dwa młotki a na każdej etykiecie zaznaczona jest barwa nut. Po wypiciu podanej przez autora ilości trunku, otrzymamy inny dźwięk. Grafika etykiety jak i sam pomysł inspirowany był miastem Savannah Georgia ze względu na absolutny zakaz imprez muzycznych.

14

12. Zaprojektowane przez Ryanna Christianson – Stany Zjednoczone

Inspiracją autora była norweska tradycja i legenda. Na butelkach przedstawione są krasnale, które w Norwegii mają swoje określenie "Nisse". Są to mityczne stworzenia, które mają przynieść szczęście. Legendy mówią, że mieszkają one w stodołach wokół gospodarstw.

17