Jesteś producentem kawy o wyjątkowym smaku i urzekającym aromacie? Pamiętaj, że tylko profesjonalnie przygotowana etykieta na kawę, zapadnie w pamięć Twoim klientom i zachęci ich do kupna danego produktu. Postaw więc na oryginalne, estetyczne i trwałe etykiety, które przyciągną uwagę odbiorców i wpłyną na podejmowane przez nich decyzje zakupowe.

Znaczenie etykiet dla palarni i dystrybutorów kawy

Dobrze zaprojektowane i przyciągające uwagę etykiety, są świetnym sposobem na zwiększenie sprzedaży. Dlaczego są one aż tak istotne? Po pierwsze, oznakowanie artykułów sprawia, że klient może z łatwością rozpoznać te pochodzące od konkretnego producenta. Estetyczne i pięknie zaprojektowane naklejki mają też ogromny wpływ na budowanie wizerunku profesjonalnej marki! Staranny projekt i wykonanie zwiększa postrzeganą wartość kawy. Wyróżnia ją na tle innych produktów. Kawa z oryginalną etykietą staje się wyjątkowym pomysłem na upominek. Czytelne i nietuzinkowe etykiety na paczki kawy to sposób, na przedstawienie Twojej firmy jako otwartej i oryginalnej organizacji, która wyróżnia się np. treścią, sloganem, czy niepowtarzalną grafiką.

Ciekawa etykieta pozwoli Ci dotrzeć do klientów, zachęcić ich do zakupu i ponownego wybierana Twoich wyrobów. Pamiętaj, że ważny jest nie tylko sam projekt graficzny! Zwróć uwagę także na jakość wykonania nadruku, czy rodzaj materiału do produkcji etykiet. Palarnie oraz dystrybutorzy kawy, którzy przykładają dużą uwagę do jakości oznakowań samoprzylepnych, mają większą szansę na zwrócenie uwagi odbiorców na swoje wyroby oraz znaczne zwiększenie sprzedaży!

Jak powinna wyglądać etykieta na kawę?

Wybór odpowiedniej kawy przez klientów dyktowany jest często jej opakowaniem oraz informacjami zawartymi na etykiecie. Co musi zawierać etykieta na paczce kawy? Jaka powinna być? Naklejki na opakowania powinny odzwierciedlać bogaty aromat, profile smakowe oraz wyjątkowe pochodzenie ziaren kawy. Pamiętaj, że etykiety służą jako wizualny narrator. To właśnie one przykuwają uwagę miłośników kawy i przekazują w pewien sposób historię Twojej marki! Etykieta musi być przede wszystkim schludna i estetyczna, a informacje na niej zawarte powinny być czytelne i szczegółowe. Opakowania kawy powinny zawierać takie informacje jak:

  • pochodzenie kawy- kraj i region
  • gatunek kawy,
  • wysokość upraw,
  • metoda obróbki,
  • profil smakowy (słodycz, goryczka, body, kwasowość),
  • data i stopień wypalenia,
  • moc kawy (zawartość kofeiny),
  • data ważności.

Oznakowanie kawy etykietą może też zawierać inne informacje, w których to opowiesz nieco więcej o historii swojej marki. Możesz tam umieścić informacje dotyczące Twojej wizji i misji, a także kilka ciekawostek z produkcji kawy- Z jakimi plantatorami pracujesz? Jak odkryłeś najlepsze ziarenka kawy? Jak działasz na rzecz zrównoważonych upraw kawy?

Rozmiary i kształty etykiet na kawę

Etykiety oferowane przez nas mogą przybierać dowolne kształty. Jako producent kawy, możesz stworzyć własną etykietę, która będzie odpowiadała Twoim potrzebom. Perfekcyjne dopasowana etykieta samoprzylepna to klucz do sukcesu marki. Proponujemy etykiety kwadratowe, prostokątne, okrągłe, owalne, jak i wielu fantazyjnych kształtach, dzięki którym wyróżnisz się na rynku. Co ważne, proponujemy laminowanie etykiet, dla dodatkowego zabezpieczenia wydruku. Rozmiar etykiety dostosowujemy do potrzeb klientów, może być to np. 106 x 146 mm, 120 x 35 mm.

Techniki druku wykorzystywane w etykietach na kawę

Etykiety na kawę tworzy się przy zastosowaniu kilku metod druku. Wybór konkretnej techniki zależy od oczekiwanego rezultatu, jak i wielkości nakładu.

  • druk cyfrowy- polega na nanoszeniu danych znajdujących się w plikach cyfrowych na podłoże do zadruku przy zastosowaniu maszyn i środków barwiących. Jego zaletą jest szybkość wydruku, jego wysoka jakość, niskie koszty, możliwość personalizacji wydruków i brak konieczności czekania na wyschnięcie etykiety,
  • sitodruk- polega na użyciu sita o niewielkich oczkach do tworzenia wszelkiej maści wzorów. Prezentuje się estetyczne i dobrze utrwala na powierzchniach papierowych, jak i innych. Często stosowany do druku etykiet, pomimo tego, że jest relatywnie wolny,
  • druk fleksograficzny- polecany do produktów wysokonakładowych. Polega na używaniu specjalnych form drukarskich, które odciskają wzory na podłożu. Jego atutem jest możliwość zastosowania różnych technik dekoracyjnych, co pozwoli Ci uzyskać nietypowy efekt projektu. Druk ten okazuje się także wyjątkowo opłacalny dla zaawansowanych technologicznie oraz projektowo etykiet.

Wymogi prawne i regulacje dotyczące etykiet na kawę

Regulacje określają jasno, że każdy konsument ma prawo wiedzieć, co znajduje się w wybieranym przez niego produkcie. Wszelkie informacje znajdujące się na opakowaniu kawy muszą być przejrzyste i jasne, aby zapewnić odbiorcom łatwość wyboru. Wymogi prawne i regulacje dotyczące etykiet, nakładają na producentów kaw obowiązek umieszczania na nich takich elementów jak: skład, ilość netto gotowego wyrobu, data ważności, specjalne warunki przechowywania, instrukcje użycia, wartość odżywcza, informacja o producencie. Projektując etykiety na kawę, pamiętaj o poniższych ważnych aspektach!

  • czytelność,
  • zrozumiałość,
  • rzetelność,
  • nieusuwalność.

Chcesz stworzyć unikalne etykiety, które zachęcą Twoich klientów do zakupu? Zależy Ci na wysokiej jakości, pięknych kolorach i niebanalnej grafice? Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.