Rozejrzyj się wokół siebie. W krótkim czasie bez problemu znajdziesz kilka przedmiotów z naklejonymi etykietami. Ale czy zastanawiałeś się nad tym, jakie etykiety są przyklejane na butelkach, a jakie na papierowych opakowaniach lub słoiczkach z kosmetykami? Z poniższego wpisu dowiesz się, jak dobrać rodzaje etykiet samoprzylepnych do sprzedawanych produktów i warunków, w których są one przechowywane.
Jakie etykiety będą najlepsze dla Twojego biznesu?
Jeżeli szukasz sposobu na trwałe i efektowne oznakowanie produktów, które sprzedajesz, zbierz wszystkie charakterystyczne cechy swoich wyrobów i informacje o ich przechowywaniu. Na podstawie zgromadzonych informacji bez problemu podejmiesz decyzję, jaki kształt, rozmiar i materiał etykiety będzie odpowiadać Ci najbardziej.
Jakie są dostępne kształty i rozmiary etykiet samoprzylepnych?
Najczęściej wybieranym kształtem etykiet jest prostokąt. Prostokątne etykiety są łatwe w projektowaniu i aranżacji, a ich wytworzenie nie wymaga specjalnych wykrojników. Etykiety prostokątne mogą być duże lub małe, ponieważ szerokość i wysokość może zostać ustalona indywidualnie.
W przypadku, gdy potrzebujesz innej etykiety niż prostokątna, do wyboru masz także okrągłe, owalne, falowane i personalizowane pod konkretne zamówienie. Etykiety w niestandardowych kształtach są zazwyczaj produkowane w mniejszych ilościach. Do ich wytworzenia potrzeba wykrojnika o konkretnej formie, co podnosi koszty zamówienia.
W jakich kolorach produkowane są etykiety?
Etykiety samoprzylepne mogą być zarówno białe, jak i kolorowe. Białe etykiety pełnią funkcję informacyjną, jako nalepki przewozowe, kody QR lub kody kreskowe. Inne przeznaczenie mają etykiety kolorowe, których zadaniem jest przyciągać wzrok odbiorcy, przekonując go do zakupu. Takie etykiety mogą mieć dowolny kolor tła i kolor druku. Nalepki o wyrazistych barwach są wykorzystywane do oznakowania promocji i obniżek cen produktów.
Klej do etykiet – permanentny czy odlepny?
Chcesz, aby pudełko lub słoiczek zyskało nowe życie w duchu zero waste? Zdecyduj się na etykiety pokryte klejem odlepnym (inaczej zwany klejem odspajalnym). Klej odlepny pozwoli w łatwy sposób pozbyć się etykiety z powierzchni, na której została naklejona. Dla produktów, których etykiety powinny przez wiele lat trzymać się na miejscu, zdecyduj się na inny rodzaj kleju. W tym przypadku idealny będzie klej permanentny, który zapewni solidną trwałość w różnych warunkach przechowywania.
Z jakich materiałów można wykonać etykietę?
Gdy wiesz, w jakich warunkach będą przechowywane Twoje produkty, możesz zamówić etykiety z trwałego materiału, który nie zniszczy się pod wpływem wilgoci, wysokiej temperatury lub środków chemicznych. Do wyboru są:
- Folia PE – wykonana z elastycznego polietylenu. Jest umiarkowanie odporna na czynniki zewnętrzne, dlatego wykorzystuje się ją w niewymagających warunkach. Etykieta z folii PE może służyć do oklejania opakowań foliowych lub kosmetyków.
- Folia PP – wykonana z polipropylenu odpornego na skrajne temperatury oraz środki chemiczne. Etykiety foliowe PP są produkowane w kolorze białym lub w wersji przezroczystej. Folię PP stosuje się do oklejania opakowań spożywczych, odzieży, wyposażenia wnętrz i opakowań reklamowych.
- PET – poliestrowe etykiety są odporne na wysokie temperatury, a także na wilgoć i ścieranie. Etykiety PET sprawdzają się w oklejaniu pojemników zawierających chemikalia, powierzchni sztucznych, metalowych i lakierowanych.
- Akryl – są wysoce odporne na działanie promieni UV, środków chemicznych oraz temperatury nawet do 300℃. Z akrylowych etykiet są produkowane plomby gwarancyjne, schematy połączeń lub etykiety informacyjne.
- Winyl – etykiety winylowe, zwane także stickerami, są bardzo wytrzymałe mechanicznie. Właściwości termoplastyczne etykiet winylowych sprawiają, że można dopasować je do każdego rodzaju opakowania pod wpływem temperatury. Nie przewodzą one prądu, dlatego sprawdzają się w oklejaniu podzespołów elektronicznych.
- VOID – to specjalne naklejki zabezpieczające, które po odklejeniu zostawiają na powierzchni warstwę w postaci napisu „VOID Stop”. Naklejka typu VOID pozwala zidentyfikować niepożądaną ingerencję w sprzęt, która skutkuje utratą gwarancji. Etykiety VOID są przewodnikami prądu.
- Papier – powszechny, lecz najmniej trwały rodzaj materiału do produkcji etykiet. Papierowe etykiety stosowane są najczęściej do oznaczania paczek wysyłkowych oraz opakowań, które będą przechowywane w suchym miejscu.
Rodzaj nadruku na etykiecie – jaki wybrać?
Zamawiając etykiety, masz do wyboru zazwyczaj dwa główne rodzaje technologii, w jakiej może zostać wykonany nadruk. Jeżeli zależy Ci na nadruku monochromatycznym, wybierz etykiety termiczne. Doskonale sprawdzą się do etykiet przewozowych, oznaczeń paczek i kopert, które nie wymagają wysokiej jakości, ponieważ nadruk na etykiecie termicznej z czasem blaknie.
Gdy potrzebujesz etykiet o podwyższonej jakości, zdecyduj się na etykiety termotransferowe. Naklejki wykonane w tej technologii są odporne nie tylko na światło, ale także na zmiany temperatury, wilgoć i uszkodzenia mechaniczne. Wydruk na takiej etykiecie może zostać wykonany w czerni i w kolorze.
Jak nanieść na niewielką etykietę wszystkie niezbędne informacje?
Gdy planujesz wypuścić na rynek leki, kosmetyki lub środki chemiczne, prawo zobowiązuje Cię do dołączenia do opakowania znacznej ilości zapisów o sposobie dawkowania lub użytkowania. Aby odbiorca Twoich produktów miał te informacje zawsze przy sobie, możesz zastosować etykiety wielowarstwowe. Do wyboru masz etykiety sandwich lub etykiety peel-off. Dzięki wielowarstwowym, estetycznym naklejkom nie musisz produkować dodatkowych materiałów, a klienci nie muszą pamiętać o przechowywaniu ulotek.
Wygoda naklejania – etykiety na rolce czy w arkuszu?
Przy dużej ilości wysyłek dziennie etykiety na rolce znacznie usprawniają czynność znakowania opakowań. Korzystając ze specjalnego aplikatora, ty lub Twoi pracownicy możecie jeszcze bardziej ułatwić sobie pracę i przyspieszyć ten proces. Dla zamówień, które dotyczą niewielkich ilości etykiet naklejanych okazjonalnie, lepszym wyborem będą etykiety w arkuszu. Niezadrukowane etykiety możesz ozdobić samodzielnie, używając do tego domowej lub biurowej drukarki atramentowej.
Zależnie od tego, jakich etykiet potrzebujesz dla swojego biznesu, możesz wybierać ze znacznej ilości wariantów papieru i rodzajów nadruku. Dopasowując wielkość etykiety, ilość warstw i rodzaj folii, otrzymasz produkt odpowiadający Twoim potrzebom i nieprzekraczający budżetu.
Dodaj komentarz