Budgens Xmas 2Większość promocji świątecznych na opakowaniach wygląda tak samo: wesoły Mikołaj, sanki, renifery, bałwanki, choinki, dominuje kolor czerwony, złoty, itd.
Ale są też firmy, które aby się wyróżnić, stosują zupełnie inne sposoby opakowania swoich ofert, odchodząc od tradycyjnych symboli, którymi są przepełnione półki…

 

 

 

 1. Zaprojektowane przez Pearlfisher (USA / Wielka Brytania)

Opakowanie słodyczy dla dzieci marki Dairy Milk firmy Cadburry’s, zamiast klasycznego Mikołaja – trzyma branding i pokazuje swojego bohatera Freddo w czapeczce Mikołaja, tym samym dostosowując się do okazji i podtrzymując relacje między marką a małym konsumentem także w święta.

1

 

2. Zaprojektowane przez Beardwood & Co (USA)

Bath & Body – linia produktów kosmetycznych o zimowym, świątecznym charakterze, wyróżnia się poprzez ilustrację oraz ‘sweterkowy” design, co daje niezwykle oryginalny efekt. Ilustracje na etykiecie są wzbogacone o zimne, adekwatne do pory roku i okazji metaliczne akcenty.

2 b

 

3. Zaprojektowane przez Charline Baubeau (Francja)

Celem producenta opakowania było przekształcenie zwykłej, klasycznej bombonierki w dekoracyjny przedmiot w okresie świąt. Jednak zamiast zastosowania bogactwa formy, użył podejścia minimalistycznego poprzez pojedynczy, wyrazisty kolor i dyskretnie wtopiony w niego design przypominający wzory wyrobów z dzianiny. Takie rozwiązanie daje nowe życie opakowaniu.

3

 

4. Zaprojektowane przez Taxi Studio (Wielka Brytania)

Opakowania, materiały POS i wystrój dla sklepów Budgens pod hasłem “Look&Feel” (Spójrz i poczuj) komunikują szczególny, luksusowy, dający poczucie pełni świątecznego nastroju. Pomysł opiera się tutaj na połączeniu wizerunku opakowania z materiałami POS i wystrojem sklepu dla stworzenia całości doświadczenia marki poprzez minimalne zastosowanie trzech typowych kolorów świątecznych na wiszących ornamentach na tle nietypowego, fioletowego tła, które kreuje poczucie luksusowości.

4

 

5. Zaprojektowane przez Labis Desig (Brazylia)

Opakowanie świąteczne Ferrero Rocher, wprawdzie używa typowych symboli świątecznych, takich jak gwiazdki i złoty kolor, ale dodaje efektu luksusowości, blasku i wyjątkowości poprzez rozświetlenia imitujące blask światełek na choince, dzięki zastosowaniu różnych technik drukarskich takich jak złocenia, lakier i hot stamping wokół gwiazdek otaczających wizerunek pralinek. Dzięki temu kreuje uroczyste opakowanie z atmosferą świąt.

6

 

6. Zaprojektowane przez Antonia Skaraki A.S. (Grecja)

„Bonora” to gama ciasteczek we wdzięcznych, świątecznych opakowaniach z symbolem ptaszków, ubranych w zimowe czapeczki i szaliczki, siedzące na udekorowanych świątecznie gałązkach przypominających nieco choinkowy łańcuch, które idealnie nadają się na uroczy prezent.

7